2007. augusztus 15.

Vallomás... (kb)

Ma elég furcsa zenéket hallgattam. Mikor hazaértem, az Illés egy nagyon késői albuma szólt, valahogy tele van szomorúsággal, mégha nem is olyannak szánták. Az öreg Illés Lajos hatalmas csalódás volt, pedig többször is találkoztam vele. Nem tudom, de úgy éreztem, hogy teljesen lerobbant, a régi boldog évek emlékezete idegesítette, egyik alkalommal a társaságból többe is azt állították, hogy ittas volt...
Rossz látni, ha régi nagy embereken látszik, hogy elvesztették a reményt. Csoóri Sándor, aki egyik kedvenc magyar költőm, a könyvhéten nagyon kedveset írt nekem a könyvébe, és mosollyal, egy kézszorítással adta át:

Istvánnak!
Éljenek az ifjú olvasók. Talán még van remény. Baráti kézszorítással:
Csoóri Sándor

Ő tehát még nem adta fel.
Szörényi Levente sem.


Tolcsvay Lászlónak hamarosan koncertje lesz, ő is versenyben van.



Mi lehet a testvérével Bélával? Tolcsvay Bélának rendszeresen látogattam sok évvel ezelőtt a klubját. Hihetetlen embereket tudott vendégül hívni. Nagyon sokat tanultam ott; magyarságból, emberségből, természetszeretetből... íme néhány száma... tudom, elvont, már megmérgezett a világ, nem is bírom hallgatni a zenéjét, de legalább most is tudom, hogy létezik még varázslat és táltosok. Rejtőzik, de él a magyarok igaz hite...



ööö, nekem rossz a zenei hallásom, de úgy tudom, hogy Béla egyik gitárja máshogy van hangolva... azt mondja, tiltott módon... más a hangzása...



És egy klubba egy hölgyet hívott, egy olimpiai bajnok kajakozót, Géczi Erikát.
Az első pillanatban már antipatikus volt a tündérke: Mit akar a hófehér gitárjával.



Aztán leült a pici hölgyike a gitárjával, és egyszerre csak zenélni kezdett. Pár pillanat alatt elszégyeltem magam, hiszen olyan csodálatosan játszott. Valami saját szám lehetett, már nem is tudom, egy fiatal paciról, meg a szabadságról szólt, és varázslatos volt.

Géczi Erika ma a Kormoránban énekel, néha gitározik is :) :



Az előző szám duplán is személyes. Bármilyen furcsa, a Kormoránnal először Salzburban, egy ott tanuló magyar srácnál találkoztam. Egy ismerős lány szállásolt el nála egy koleszban, és ott hallgattuk. Sokat.



És a vallomás: Most is hatott rám a zene. Hogy fogok én Máltán élni? Milyen lesz itthagyni ezt az országot?

0 vélemény érkezett: