2007. december 1.

Nani

Azaz a nagymamám...

Tegnap vettem háttérnek anyagot (10nm), és ma megmutattam neki, mert arra kértem meg, hogy a két vég anyagot varrja össze. Erre azt mondja, hogy az új egy kicsit sötétebb, mint a régi.
Lehidaltam. Teljesen ugyanolyannak láttam, csak akkor, amikor este egymásmellé raktam a régi hátteret és az újat, akkor jutottam hasonló következtetésre. Nagymamám viszont 2 hét után, emlékezetből mondta meg. Nem lesz fotó, mert nem jön ki rajta a különbség, de az a lényeg, hogy ennyi tónusbeli eltérést én gyakorlatilag csak akkor látok meg, ha egymás mellett van a két szín, az átmenetből.

Hiába, varrónőként is dolgozott.

Na, azt akartam többekközt kihozni ebből az egészből, hogy

Lányok! Ne kajáljátok be ezt az egyenjogúság dumát! Íme egy terület, amiben sokkal jobbak vagytok! A nők általában véve jobban látják a színeket! Ne az kelljen, ami nincs, hanem becsüljétek meg azt a többletet, amitek van! Mert, ha az összes képességet egymásmellé rakjuk, akkor könnyen kiderülhet, hogy jobb adottságaitok vannak, mint a férfiaknak!

manapság azért rossz nőnek lenni, mert a hagyományos női értékeket:
Beleérző képesség, intuíció, több szálon gondolkodás: ledegradálják.

Ugyan ez van a férfiakkal is. Hogy miért van erre szükség, hamarosan egy újabb bejegyzésben.

6 vélemény érkezett:

Coriolis írta...

A színlátásról elvileg annyit, hogy ez részben tréning kérdése, részben meg a nők tényleg jobbak. És ráadásul az X kromoszómához köthető a háromszínlátás egyik génje. Ha két megfelelő X kromoszóma találkozik (ez ugye férfiaknál ritka), akkor négyszínlátás jön létre, azaz a szem színes detektorai (vagy a csapok, vagy a pálcikák, már nem emlékszem) négy hullámhosszon képesek észlelni a fényt. Kúl.

Még valami. Még régebben volt egy barátnőm, aki évekre visszamenőleg meg tudta mondani, hogy egy adott napon milyen ruha volt rajtam. És nem csak a színét :-P

vmistvan kukac hotmail.com írta...

az ufó volt wazze :)
ami nem feltétlen baj, mert ez feltételezi, hogy nemcsak abban az egy dologban volt ilyen szuperérzékelése...

nem véletlen az ufó hasonlat, egy lánynak ez volt a beceneve, és olyan volt, mint egy érzékeny hangszer...

na, mindegy, megdumáljuk, ez nem idevaló...

vmistvan kukac hotmail.com írta...

ja, asszem a pácikák: fényerő, csap színek...
hümm, 4 freki... ezt viszont nme tudtam...
de gondolom neked azért elmondták, mert rohadtul nem mindegy, hogy egy fényképnél tudod-e ezt.

Coriolis írta...

Asszem ezt csillagászatból is tanultuk...

infinity- írta...

szia, meglestem a blogod.. hmm, mi is az, ami a nőknek nincs? szellemi képességre gondoltál?

egyébként nekem rossz a színlátásom, és nem hímnemű vagyok.
(nem vagyok színvak, mert az olyan teszteket jól csinálom, de amíg egy normál ember pár mp alatt oldja meg, nekem percekbe telik.)
így mi lesz velem? :P

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Infinity:
tessék jelentkezni a körzeti kiigazító irodánál. Ott segítenek a problémádon!
Előtte légy szíves a munkákat átadni, és a rokonoktól elbúcsúzni!

Na, komolyan! Nepara, ezzel ötletet adtál egy újabb bejegyzésre...