2008. január 5.

Centrum - a szívem legközepébe zárva (kerékbilinccsel)

Bár nagyon nem szeretek kocsival járni, mert hajlamos nem elindulni. Most viszont spéci alkalom volt, mert Bia Pomázon lakik, és nem szerettem volna azt mondani búcsúzáskor: na, szia, most akkor menj haza, ahogy tudsz... ezért kocsival mentem a találkozóra.
Baromi hideg volt, ezért, mikor eldöntöttük, hogy a Liszt Ferenc téren megyünk valami helyre, úgy határoztam, hogy odaállok valahova a közelbe kocsival.
Bementünk a helyre, és jót dumáltunk, egy-egy marlenka (szuper süti ám!) és narancslé társaságában. Kilenckor láttam, hogy a lány már fárad, és másnapra berendelték dolgozni, ezért megbeszéltük, hogy távozunk.
Már távolról láttam, hogy fellobogózták a kocsimat, de beszálláskor észrevettem a kerékbilincset is. Mondtam Biának, hogy malőr van. Kinyitottam a kocsit, beindítottam a motort, hogy ne legyen annyira hideg (indítás NO #2!), és felhívtam a megadott számot. Akkor én már tudtam, mennyi a sarc, de takartam, mert nem akartam a lányt idegesíteni.
A telefonfelvevővel (úgy tűnik 1 ember tolja az összes irodai feladatot) tisztáztam, hogy a kerékbilincs eltávolítási módozata a postán kifizetés (péntek este 9?), vagy betalpalás a Centrumnak is a központjába. Utóbbit választottam. Minden elismerésem Biáé, aki itt nem közölte, hogy: Akkor én megyek is haza, hanem jött velem.
Peterdy utca 6. Majdnem a Városliget. Tíz előtt azért ott voltunk. De tízkor jött a műszakváltás, és mikor visszamentünk, még mindig ott sárgállott a balkeréken az ajándék extra. Én egész eddig a pontig nem lázadtam a sorsom ellen, két okból: 1. biztos megszegtem valami szabályt, bár azt hittem 6 után nincs büntetés. (Igen, utána megnéztem -járdán parkoltam - de Isten látja lelkem, én azt a nyomorult 6 milis járdát díszes burkolatú parkolóhelynek néztem, fel sem merült bennem, hogy nem az - amúgy más mintája is volt, mint a gyalogosok által használt résznek.) 2. Bürokratákkal, akik betartatnak egy törvényt vitatkozni teljességgel értelmetlen.

De mikor 1 óra meghitt beszélgetés után már kezdett hűlni a kocsi (mikor visszaérkeztem, egy darabig járattam a motort - indítás No #3), kezdtem sajnálni a lányt, aki teljesen vétlen az egészben, és felhívtam a Centrum logisztikai részlegét (azaz ugyanazt a kedvetlen telefonfelvevőt), hogy tudom, hogy lezajlott a műszakváltás, és az is idő volt, tudom, hogy hibáztam, de van velem egy hölgy, aki vétlen, és mégis megfagy, nem lehetne-e a sorban előrébb venni, esetleg...

Beazonosítottak rendszám után, és megígérték, hogy utánanéznek.

10 perc múlva szabadultunk :)

Ha nem lett volna ilyen mocsok hideg, azt mondom, egész jó buli volt, bár egy kicsit drága. 14400 magyar forint. Ebből teszemazt a Wasabiba is elmehettünk volna, és egy szerényebb taxis jó darabon elcipelt volna hazáig.

Biát azzal bíztattam, hogy a dologban az a szép, hogy ki tudom fizetni, és ne legyen dühös, mert én sem úgy fogom fel, hanem úgy, hogy a szlovákiai bebűnözésem után (3000 forintra sarcoltak meg két éve egy mókás eset miatt), a belvárosban, luxuskivitelben szabálytalankodhattam.

Mindenesetre legközelebb jobban vigyázok, és inkább nyaralni megyek a pénzemből :D

Ja, és hatalmas boldogságomra az Indítás NO #4 is sikerült, mert a balszerencse sorozatok szerint logikus lett volna, hogy Sziszó nem indul...

7 vélemény érkezett:

CresceNet írta...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Ezt inkább nem törlöm, mert annyira egzotikus. De remélem nem szokik ide. Csak, ha megtanul magyarul.

Coriolis írta...

Asszem azt akarja nagyon, hogy klikkolj a címére, mert neki is van valami hasonló története, nagyon reméli, hogy tetszeni fog neked ha elolvasod. Én nem klikkoltam, de a megjegyzésből ítélve nem lepne meg, ha az is portugálul lenne...

Amúgy nekem szerencsére nem volt még bilicses sztorim. Mikulás viszont már nálam is járt :-S

Ma láttam egy terepjárós pöcsöt a zebrán parkolni. Mibe, hogy ő nem fog kapni kerékbilincset?

Malvina írta...

Hát gratula! Nagyon klassz pasi vagy. Bia tudja, kivel kell eljárnia kvaterkázni. :::)))

Leo Minor írta...

Ha Citroen CX-ed lett volna, akkor kicsit mókásabb lett volna a helyzet. Az ugyanis képes teljesen leülni az aszfaltra, és az első kerék teljesen besüllyed a sárvédőlemez mögé, a hátsó kereke meg burkolt.

Egy Citroenes ismerősöm mondta hogy ilyen kocsira fizikailag képtelenség kerékbilincset tenni.
Egyszerűen nem marad neki hely.

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Ha elszállítják, jobban ráfaragok, mert nem is emlékeztem, hogy hol parkoltam...
Az a helyzet, hogy elég közepes találkozó volt, de ez a lökött helyzet egy kicsit javított a dolgon. Nekem nagyon sokat nőtt a lány a szememben, hogy nem lépett le, és nem hisztizett. Ő meg értékelte, hogy nem lúzerként álltam hozzá, és humorosan tudtam felfogni a helyzetet.
Hogy mennyire élvezte végülis az estét - én nagyon igyekeztem, hogy a büntetés miatt ne érezze szarul magát - az majd kiderül, ha legközelebb találkozunk :) Amit nem akarok elkiabálni, mert így elsőre jól hangzik :)

Liza írta...

Az is portugál :D de nincsenek jó történetei, inkább hirdetősnek tűnik az oldal.. viszont rájöttem, hogy 3 év portugál kihagyás nem tett jót a nyelvtudásomnak :(
Viszont tényleg egzotikus, bár leírva kevésbé...