2008. március 21.

Félek...

1. Félek a tűztől, félek a víztől,
Félek a hótól, félek a jégtől,
Félek a téltől, félek a nyártól,
A megszületéstől, a pusztulástól.

2. Félek az AIDS-től, félek a ráktól,
Félek a fűtől, félek a fától,
Az iskolától és a tanártól,
Az ébredéstől, az álmodástól.

3. Félek a szextől, félek a lánytól,
Félek apámtól és félek anyámtól,
Félek a rendőr gumibotjától,
És félek az isten haragjától.

4. Félek a zajtól, félek a fénytől,
Félek a csendtől és a sötéttől,
A kísértetektől, a szellemektől,
Az állatoktól és az emberektől.

5. Félek a vértől, félek a tűtől,
Félek a drogtól, és félek a fűtől,
Félek az újtól, félek a mástól,
A megérkezéstől, az elindulástól.

6. Félek a Naptól, és félek a Holdtól,
Félek a rossztól, és félek a jótól,
Félek a sorstól, a csillagoktól,
És félek, félek önmagamtól.

- - -

Piszok rossz a kedvem. Tök feleslegesnek érzem magam. Persze régóta nem azért élek, mert szükség van rám, hanem azért, mert félek a haláltól. Láttam egy régi ismerőst, akit utálok, mert ezer éve ismerem, és megbíztam benne, és nyáron, amikor lehetősége volt, jól hátbaszúrt, megrágalmazott. Találkoztam egy másik ismerőssel, akit kislány kora óta ismerek és szeretek. Visszaköszönt, majd elment, még mielőtt hozzászólhattam volna. Hazamentem, és Anyu úgy akart jó anya lenni, hogy mindenfélét mondogatott nekem. Ránéztem: Most megbántsam? Nem veszekedek vele. De 35 év alatt rájöhetett volna, hogy mikor kell békén hagyni. (Haza (!!!))jöttem az albérletbe, és fölöttem Szilvi kotorászik, a szomszédban Adri. + egy üres lakás. Eleinte megpróbálkoztam szomszédolással, de furcsán néztek. Akkor inkább nem. Dóri elég egyszerűen fogalmaz, hogy mit kéne csinálom. Most szóljak be neki, hogy ez csak az ő egyszerű világában van úgy? Jószándékkal mondja, csak nálam nem működik. Inkább nem szólok hozzá. Igaz ma is ő msn-ezett rám.

Baj van velem?

10 vélemény érkezett:

Coriolis írta...

A szülők, ők teljesen más generáció. Sosem fognak téged úgy megérteni, ahogy szeretnéd, egyrészt ezért, másrészt meg már túl vagyunk specializálódva, túl szűk a szkóp, valamilyen szinten sajnos az elvárásaink és toleranciánk is.

Emellett egy 4-5000 fős kis faluban élünk, ami szét van szórva egy kétmilliós nagyvárosban. Nagyon nehéz megtalálni azokat, akiknek szükségük van rád. És nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy a stomszédodban lakjon, vagy akár a te háztömbödben...

Az idő is nagyon elsodorja egymástól az embereket, egyrészt mert változunk, másrészt meg annyi inger ér mindenkit, hogy a régi dolgok, régi barátok nagyon gyorsan elfelejtődnek és eltávolodnak, ha nem látod őket rendszeresen. Ez ellen nem lehet tenni semmi mást, csak a mostaniakkal nem hagyni az eltávolodást...

Malvina írta...

Szó sincs róla, semmi baj nincs veled! Ezt biztosan mondhatom. Sőt! Teljesen normálisan működsz! Tudod, egy beteg világ, beteg társadalmában az az abnormális, aki normálisnak van kikiabálva, akinek nem jutnak mindezek az eszébe, amiről írtál a versedben. És ami fontos, nem vagy egyedül, sokaknak ugyanilyen vagy nagyon hasonlóak az életérzéseik. Ilyenkor tessék elővenni a humorodat, és a klasszikus Örkényi vilánéző pózba vágni magad: terpeszállás, lehajolás, és világranézés a két lábszárad között! Utána felhívni valakit, akivel szívesen beszélgetnél, vagy elővenni egy amolyan magábazuhantatni képes könyvet, majd á lá Mish elkapni egy baszott nagy csokoládét, bekucorodni a heverőd párnái közé.
A mamád pedig - és ezt biztosan tudom - nagyon szeret, még akkor is, ha természetesen másként látja a világot mint te. Ezen meg tessen gondolkodni! Nem csupán neki kell téged jól ismernie, neked is őt. Ráadásul hozzá képest te vagy előnyösebb helyzetben. Még sokmindenre van időd, és ahogy eddig néztelek, ki is fogod tudni tölteni életre érdemes cselekvésekkel, izgalmasan szép és tartalmas emberi - no meg állati :) - kapcsolatokkal.

Én ugyan nem tartom a Húsvét ünnepét, de azért azt kívánom neked, hogy minden vágyadat tojja ki a nyuszi! Csak ha nagyon nagy a vágyad és éles kiszögellések lehetnek rajta, akkor ne feledd el a glicerin-kúpot kikészíteni neki! ::)))

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Drága vagy Malvi!
Anyu tudom, hogy szeret, de ő a hatvanas években él. Ez a világ sokkal rohadtabb, mint amibe akkor azért az értelmiség el tudott menekülni.
Itt már átsüt a nap a felhők közt, a szívem továbbra is tragikus, többekközött azért, mert 3 napja semmit nem csináltam a maszek munkával, és ebből nagy baj lehet. De halálosan fáradt vagyok. Megyek lovagolni, és, bár azt lemonta egy lány, akit hívtam (b+ több lányt nem hívok, komolyan mondom!) Eszter (nem Mordeháj rokona! :D) azért kitart, és ketten elmenyünk, hogy dagasszuk a sarat. Olyan nincs, hogy nem!
Mostam, mosogattam, rendezkedtem, úgyhogy egy kicsit a lakás rendbetétele bennem is rendezte a dolgokat, de azért még szar a kedvem.
Csoki meg nincs, mert nehézre sikerült a reggeli, ittam két ujjnyi vörösbort, erre meg hallom, hogy már elkezdték a húsvéti razziázást a zsaruk. Más egy üveg bor után vezet, nem akarok két korty miatt pofára esni. Úgyhogy, bár szerettem volna, most nem tudok elmenni a lovaglás előtt vásárolni.
Az a nehéz kaja viszont finom volt, le is fotóztam, de elvileg nem lett olyan hibátlan, nem biztos, hogy beszámolok róla.

vmistvan kukac hotmail.com írta...

ja, és ez egy dal.
Pál Utcai Fiúk: Félek...

Malvina írta...

Én nem kedvelem a müzikeleket, pláne nem, amelyikekre itthon azt mondják, hogy az. Tehát ezt sem láttam. A lényegen viszont nem változtat.:))

Judit írta...

Ott a pont az előttem szólóknál.

Ma kicsit náthás vagyok, de holnap már fitt leszek, és tudod, hol érsz el...

Szülőkkel mindig nehéz, sőt nemcsak a szülőkkel, mindenkivel, akit nem Te választottál meg, hogy közel álljon Hozzád.

Mishmesh,alias Dorka írta...

Szülőkkel volt egy döbbenetes beszélgetésünk..Férjem szüleivel.. döbbentes az volt benne, hogy mennyire de mennyire nem ismernek minket.Még mindig a hatása alatt vagyok,az energiaszintem is mínusz kettőre csökkent. ha majd tudok róla beszélni, és leülepedett, megírom mailben, tanulságos.

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Kedves Malvi!
Na, ez még tetszhet. Ugyanis a PUF egy alteres zenekar. Pál Utcai Fiúk

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Drága Dorka! (márcsak az alliteráció kedvéért is)
Még nem kaptam semmit. Lehiggadva úgy ítélted, nem kéne elmondani? Úgy legyen. Mindenesetre, elmesélem, hogy otthonról elköltözve, a generációs problémák ilyen perifériális területre kerültek.
Eszter mesélt teljesen hasonló esetet, mint az enyém:
Édesanyja mindent tudni akar. Ő ezt túlzott kontrollnak érzi.
Elmeséltem neki unokaöcsém elméletét. Ő letesztelte, hogy édesanyjának van 4-5 szabványkérdése. Szeretne jó édesanya lenni, ezért érdeklődik, de a mai világban már nem tájékozott. 5 szabványkérdés, kb 10-15 szabványválasz, és mindenki boldog...

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Kedves Malvina!
Nyuszi, és a tojás:
amit én szeretnék, az inkább gömbölyded :D és glicerlinkúp nincs itthon. Másfél gyógyszer van itthon. Az egyik az Algopyrin, a másik, a fél azért fél, mert ha házipálesz lenne, akkor lenne egész: Metaxa.
Vitamin van még egy kis S vitamin is.
Ezekkel úgy tűnik, mára tünetmentes lettem.