2008. december 25.

Kamilla

A címben szereplő név egy őzgidáé, aki most a kecske érdeklődését tűri az istállóban.

Szóval, az úgy volt, hogy Apuval a kisházamnál voltunk, és felhívott Anyu, hogy menjünk még ki a pincéhez zöldségért. Mikor megálltunk, kétségbeesett gyereksíráshoz hasonló hangot hallottunk. Két kóbor kutya pont a telkünkön szorított meg egy fiatal őzet, és épp kezdte volna megszaggatni. Apu elkergette a kutyákat, és első gondolata az volt, hogy agyoncsapja az őzet, hogy ne szenvedjen - elég véres volt. De mivel az állat még eléggé élt, ezért fogtuk, és hazavittük (addigra már érvényesült a sebláz, hogy ezt könnyű volt kivitelezni).
Ott az istállóban elengedtük, most ott pihenget. Azt hiszem mostantól a kelbimbó nem tartozik majd a kedvenc kajái közé...

18 vélemény érkezett:

Névtelen írta...

Jaj, de édes, de jó, hogy megmentetted!!!!!!!!!!!!

Molnárgörény írta...

Csak aztán vigyázz vele. Az őzike nem Bambi, hanem egy igen agresszív vadállat, amely, ha bak, nagyon is felnyársalja az embert. Ilyenkor nincs agancsa, de lassan majd nőni kezd, el kell engedni addigra. Vagy őzpörköltet csinálni belőle...

Erzsebet írta...

Gyógyulást kívánok az őzikének!
Volt egy osztálytársam, akinek volt
egy szelíd őzgidája. Úgy halottam,
ha ivarérett lesz vissza kell vinni
az erdőbe.

mankusz írta...

ótejóég! remélem, most már nem lesz semmi baja!
(az őzpörkölt ugye Nálatok nem szerepel a lehetőségek között...)

Molnárgörény írta...

Pedig az egy nagyon jó opció... Finom, zamatos, őz meg van bőven. Több is a kelleténél, mert a bakokat lövik, a suták ritkítását nem végzik elég figyelmesen, így természetellenes ivararány alakul ki.

mankusz írta...

sajnálom, az én szememben ez csak gyilkosság, amihez nem hiszem, hogy bárkinek joga lenne.

vmistvan kukac hotmail.com írta...

Kamilla egyszer lehet, hogy pöri lesz...

De az viszont kizárt, hogy agancsa nő. A Kamilla valahogy nem az a tipikus férfinév, nem? :D

Mishmesh,alias Dorka írta...

Másik őzet nem bánom, magam is szeretem a vadat, de ha Kamillát megkajáljátok, elfenekellek!
Tudod milyen harcias vagyok:-)

Malvina írta...

Gildorom, a Papádat ezerszer csókoltatom, pusziltatom és megint csókoltatom! Én tudom, hogy neki nem lesz szíve felzabálni ezt a merő szépséget, kecsességet. Igazi férfi még a vadonban sem eszi meg az küzdelem nélkül, cak úgy betegen megtalált, neki teljesen kiszolgáltatott vadat. Ez kérem, jellem kérdése!

vmistvan kukac hotmail.com írta...

nem hiszem, hogy egy állat elfogyasztása jellembéli kérdés :D

egyébként kamilla lehetséges jövője számokban:
megpusztul a fertőzésekben - 30%
a kecske halálraszekálja - 10%
a fenti, csak gyerekekkel - 5%
a MI kutyáink eszik meg - 10%
elrabolja egy Dorkára hasonlító suzukis ufó - 5%
megszökik, amikor meggyógyul - 20%
végelgyengülésben megpusztul - 20%

persze bizonyos fenti esetekben pöri lesz belőle

Malvina írta...

Jajj, Gildor, ne mondjad, hogy nem érted! ::)) Nem az állat elfogyasztása jellembeli kérdés, hanem az elejtés "hogyanja" az! Tán fusd át újra, amit erről írtam! ::))

Egyébként meg több mint furcsa /és nekem még szomorú is/, hogy Kamilla lehetséges jövőbeli sorsának alternatívái között a "meggyógyulva szabadon engedjük" variáció nem szerepel! ::((((((

Mishmesh,alias Dorka írta...

Csabámnak a következő mondat jutott eszébe Kamilla láttán:

"Az őzgerincformában eredetileg őzet sütnek nem kalácsot ugye?"

Merthogy én arra használom.

Végülis nagyon szorítok Kamillának, de ha muszáj, mert nem jobban lesz, hanem rosszabbul, akkor inkább legyen temetője Gildorék tányérkája (áfonyaszószal zsemlegombival) mint a hideg föld.

Kiskoromban mikor lelki problémám volt abból, hogy Klára libából egyek (pedig megkergetett sziszegve)nagyikám megkérdezte, vagyon Klári nem jobban örülne e, hogy Dorka részévé váljék,,mint hogy csak úgy kidobják.
Ez meggyőzött, bár a libusárt nem kérdeztük minek örülne jobban..

Malvi, azért még szereccc?:--o

(Az Ufo szuzukival nagyobb százalékos apus)!

vmistvan kukac hotmail.com írta...

malvi: nem elejtettük, hanem megmentettük.

a dologhoz hozzátartozik, hogyha a teljes gyógyulást kivárjuk, akkor nem lesz kellőképpen vad.
ha most engedjük el, akkor, mivel még instabilan áll a lábán, kettő helyett egy ronda tacskóforma korcs kutya is elég, hogy elkapja.

őzike nem tud már velünk rosszul járni, mert úgy fél órás, kínokkal teli halála lett volna. a kutyák annyira kicsik voltak, hogy nem tudtak komoly harapást bevinni, csak fárasztották.

de nyugi, ahogy ismerem aput, megsajnálta a kis tolvajt, és nem tervezi a kinyírását.

Malvina írta...

Hurrrrrárárárárárárá, hurrárárárárá....

Papádat egyre jobban imádom!!!!!!! :::))))) Figyeld meg, hogy Kamilla csodás új évet hoz majd neki !!!! :::))))

Malvina írta...

Mish, persze, hogy szeretlek, hiszen mindig tudtam, hogy te egy ótvaros nagy vadállat vagy! :::))) Annyi húst tömsz magadba! ::))

Én, ha nekem bemutatnák azokat az állatokat, akiket utána a tányéromra tesznek, soha, soha, soha nem tudnék egy falatot sem legyelni belőlük! Ezért pl. alkalmatlan vagyok élő halat venni, de még arra is, hogy ott kiválasztás előtt a pasi megkérdi, hogy "na, ő tetszene?" Szóval akkor nekem már annyi! ::((( Ez van, lehet rajtam röhögni, én akkor is így műxök. Ma már alig-alig eszem húst. Kéthavonta egy kis csirke, havonta egyszer-kétszer meg egy kis hal. Ennyi!

Muhaha. Most eszembejutott, mi lenne, ha kannibálok volnánk? Én akkor is így működnék: csak azt enném meg, akit még nem mutattak be nekem! Úgyhogy skacok, több mint ajánlott gyorsan bemutatkozni nekem! ::))))))

Mishmesh,alias Dorka írta...

:DDDD

Mishmesh,alias Dorka írta...

Újabb fejlemények kamilla ügyben?

vmistvan kukac hotmail.com írta...

kamilla élénkebb, de kb ezzel egyenértékű fater állatszelidítő tudományan...