2009. január 5.

Jó tudni...

Amiről nem fogok írni: Gáza.
Miért? Mert baromira nincs erkölcsi felhatalmazásom arra, hogy 2000 km-ről véleményt mondjak.

Amiről írok: magyar autópályák. Csak a szilveszter környéki napokban 600 kilométert autóztam, jelentős részt autópályán. Veszélyes üzem, elhihetitek.

Most csak ezt emelném ki a sztádán lévő problémák közül:

Az ÁAK saját, belföldi statisztikái szerint ha valaki a leállósávban áll, statisztikailag húsz percig marad életben.

Értitek ugye? Itt a közvetlen közelünkben van egy furcsa háború, amiben folyamatosan halnak meg emberek, és lassan teljesen elfogadjuk.

De nem is kell az autópályára menni. Kisházam falujának főutcáján fekete márványemlékmű: idősödő Doktorúr egy chopperral hajtott a kamion alá. Sok más balesetet jelző kereszt mellett, Környe környékén pedig egy tökegyenes szakaszon van egy folyamatosan mécsessel, virággal ellátott jelzés: egy éve itt halt meg két húszéves srác, akik letesztelték fater hipererős kocsiját. Mindig, amikor arra mentem, azon agyaltam, hogy mibe tudtak egyáltalán beleütközni, sima terep, nincs kanyar, huppanó, vagy fa az út mentén.
Azt hiszem, az alig érzékelhető vízelvezető árok elég volt, hogy roncsolja a kocsit.

Bár Dorka szerint az országutak réme vagyok, valójában ésszel vezetek. Tegnap az M1-esen hazafele jövet 100 és 120 között mentem, ugyanis érezhetően egy kicsit taknyosabb volt az út. Ha meg valamit láttam a leállósávban, akkor 80. Persze óvatosságomnak gazdasági vonulatai is vannak. Ha nem lépem át a 120-at, akkor 800 km a megtehető táv egy tank benzinnel. Ha 130 környékén vagyok (az óra szerint, tehát elvileg egy kis gyorsítás sem megy bele a büntetendő zónába), akkor ez a táv 700 km alá csökken. Éppen ezért azokat sem értem meg, akik bazinagy kocsikkal, 150-160 környékén száguldanak. Tudom, hogy mekkora azok fogyasztása akkor, tuti, hogy be kell iktatniuk egy plusz tankolást, tehát senem gyorsabb, senem olcsóbb a száguldásuk, viszont veszélyes. A terepjárók ugyanis keményebbek mint a kiskocsik, autó-autó ütközéskor jól járnak utasaik, viszont ez hamis biztonságérzet, mert fának, vagy egyéb tereptárgynak ütközéskor esélyesebb, hogy a kocsiszekrény roppan össze: a nagy böszmének nem sok baja lesz, csak újgazdagékból lesz benne fasírt.

Vigyázzatok magatokra, csúszósak az utak!

0 vélemény érkezett: